Mike Hoorman is de nieuwe Vlogmeister van Q-Music geworden. Als winnaar van de Vlogmeister competitie mag hij de komende 12 maanden de vlogs verzorgen voor Q-Music en zal hiervoor de hele wereld afreizen. Met de vlogs probeert Q-Music beter aan te sluiten op de contentbehoefte van de doelgroep.
Steeds meer bedrijven maken gebruik van vloggers
Niet alleen Q-Music zet vloggers in om videocontent aan te bieden aan de doelgroep. Ook bedrijven als Wehkamp en HEMA maken veelvuldig gebruik van vloggers. Hiervoor werken ze samen met vloggers die al een reputatie hebben opgebouwd rondom een bepaald onderwerp. Zo heeft HEMA Miss Lipgloss ingeschakeld om te vloggen over make-up tips.
Gebruik je “Vlogmeister” voor productdemonstraties of verslaglegging
Het lijkt er dus op dat het bedrijfsleven het vloggen meer en meer gaat omarmen en op zoek gaat naar zijn eigen Vlogmeister. Je kunt een vlogger natuurlijk inzetten om je producten te demonstreren aan je doelgroep net als HEMA, maar je kunt ook vlogs inzetten als verslaglegging van evenementen zoals Q-Music het doet. Waar je vlogs ook voor inzet, het is persoonlijke manier om in contact te komen met je doelgroep.